Skip to main content

King Amanullah Khan, Maulana Abdul Majid Afghani And Modern Education.

King Amanullah Khan, Maulana Abdul Majid Afghani And Modern Education.


دغازي امان الله خان فحاشي او مولانا عبد المجيد افغاني.


مولانا عبد المجيد افغاني چې په خټه د باجوړ اتمانخېل وو  ېو ستر ليکوال او په اېډورډ کالج کښې ښوونکی پاتي شوې وو ، افغاني صېب په هغه وخت کښې چې د پيرنګېانو په دسيسه او مرسته ېو تاجک ډاکو او د پيرنګېانو تنخادارو پيرانو حضرتانو ډنډورې جوړې کړې وې  د هغه وخت په پښتون رساله کښې د غازي په مرسته کښی ليکنې کولې او د غازي په ضد جوړه لوبه ئې د پيرنګېانو ډرامه منله ځکه چې غازي خپل هېواد د پيرنګېانو آزاد کړې وو خپل ملت ئې د نړۍ سره سيال کول ګوښتل د پښتنو په خاوره او د مسلمانې نړۍ د آزادي خوښو مبارزينو سره ئې کلکه مرسته کوله د مولانا افغاني دهغه وخت دغه ليکنې د غازي د روڼ کردار په اړه بيخي سند او تر نن وخت پورې د ډنډورو ښکار خلکو لپاره مدلل جواب دې  ډاکټر وقار علي شاه د غني خان په اړه پخپل کتاب  کښې د مولانا افغاني دغه ليکونه د تاريخ برخه کړي . ډاکټر صېب ليکي :


د  ،پښتون د جنوری ۱۹۲۹ وړومبنۍ ګڼه کښې د پېښور د مشن کالج ېو طالب علم د عبدالمجيد افغاني مضمون” د افغانستان ملکه او د يورپ لباس” د سر خط لاندې چاپ شوې‌ دې پۀ دې اوږد مضمون کښې ليکوال د امان الله خان د يورپ د دورې تفصيلات بيانوي او د هغه عزت او درناوي ذکر کوي چې کوم د يورپ باچاهانو امان الله خان ته ورکړې وو. ليکوال وائي چې د امان الله خان د ازادۍ سره مينه او د خپلې خاورې عزت دۀ ته پۀ نړۍ کښې هغه مقام ورکړو چې د افغانستان د نورو باچاهانو پۀ خوب او خاطر کښې هم نۀ شو راتلې. امان الله خان هم دا ثابته کړه چې د هغۀ قام پښتون جاهل او وحشي نۀ دې، پۀ دې پېرنګي دې بهر ملکونو کښې پېژندلې دې بلکې د دنيا د نورو مهذبو قامونو پۀ شان د دنيا پۀ ژوند او ژواک پوهېږي.


عبدالمجيد ليکي چې ، زمونږ بادشاه يورپ پۀ خوب کښې هم نۀ ؤ ليدلې، مګر کوم وخت چې هغه د يورپ ځمکې ته ورسېدو هم هغه وخت نۀ دې مشرقي بادشاه وو نۀ هغه امير وو چې ېو څو ورځې وړاندې د مومندو سره پۀ جرګه کښې ولاړ وو، خبرې ئې کولې او ېو خوارکي مومند ورته ووئيل “امير صېب بل چا له هم وار ورکوئ کۀ نۀ؟ ډېر مۀ ګړېږه چې زۀ هم خبره وکړم” او دۀ ورته ووې” ډېره ښۀ ده نۀ به ګړېږم ته اوګرېږه ! . بلکې دلته داسې معلومېده چې دې هم د يورپ بادشاه دې او هم پۀ دې اب و هوا کښې پېدا شوے لوئې شوېدې او دومره خوددار معلومېږي لکه چې تمام يورپ د دۀ زېر فرمان دې. دا ټول سفر د دۀ پۀ خلاصېدو دې. د يورپ تمام متعصب اخبارات پۀ دې انتظار کښې دي چې کله به د امير صېب نه څۀ غلطي کېږي او دوئې به پرې اعتراض کوي او سپک به ئې کړي. مګر هېڅ عېب ورته ښکاره کېږي نۀ. د هغۀ پۀ خوددارۍ کښې څۀ عېب نۀ مومي نۀ پۀ لباس کښې نۀ پۀ خبرو کښې څۀ نقصان او نۀ د يورپ د تهذيب نه خلاف څۀ کمے شته. نۀ د هغو کارخانو د دنيا د تباهۍ سامان دريابي بېړې پۀ دۀ باندې دهشت پېدا شۀ. تمام يورپ حېران دې چې دا څۀ رنګه سړې راغلې دې.


د ملکه ثريا پۀ هکله ليکي چې  ،هم دا رنګ د افغانستان ملکې چې کوم وخت د مغرب پۀ ځمکه قدم ايښې دې ، دا نۀ مالومېږي چې دا هغه مادر وطن ده چې د کابل پۀ کوڅو کښې به پۀ جينکو پسې ګرځېده او پۀ يو څو ورځو کښې ئې اتۀ سوه جينکۍ پۀ مدرسه کښې داخلې کړې او د هغوئې د تعليم انتظام ئې وکړو ، بلکې داسې مالومېږي چې د يورپ يوه ملکه ده او تمام عمر ئې پۀ يورپ کښې تېر کړې دې. نۀ د يورپ قومونه د هغې پۀ وضع اعتراض کولې شي، نۀ پۀ ګفتګو باندې. نۀ پۀ لباس باندې او نۀ د هغې پۀ شاهانه خوددارۍ باندې. د يورپ تمامې ملکې د هغې هرې ادا ته ګوري او حېرانېږي چې د کابل پۀ غرونو کښې دې څرنګ دا تهذيب زده کړې دېاو تمامه تبديلي د شاه افغانستان پۀ حکم او اجازت سره ده.


هغۀ ته دا مالومه ده چې دا ټول تصويرونه به افغانستان او هندوستان ته ځي. هغۀ ته خپل قامي غېرت هم معلوم دې، هغۀ ته دا هم مالومه ده چې پښتون ته پۀ ښځه څومره غېرت ورځي. هغه د دې نه هم خبر دې چې دښمنان به پۀ دې بهانه پۀ افغانستان کښې د فساد پېدا کولو کوشش کوي او د هغو خلکو د پاره چې د زمانې د رنګ نه نااشنا دي دا ېو لوے سند دې. دا هر څۀ غازي امان الله خان ته مالوم دي مګر بيا هم دې هېڅ پروا نۀ لري .


ليکوال دا هم وائي چې دا کومه پرده چې دلته پۀ هندوستان کښې رائجه ده او د کومې مطابق چې ملکه ثريا “بې پردګي” کوي دا نۀ خو پۀ اسلام کښې شته او نۀ پۀ پښتو کښې. ليکي چې:


“د کوم قام چې د ګلونو پۀ شان جينکۍ غرونو ته ځي او پۀ خپلو سرونو لرګي راوړي، پۀ شاړو مېرو کښې لوونه کوي، د جنګ پۀ مېدان کښې پۀ مخکښې روانې وي او خاوندانو د دوئې پۀ اوږه باندې ټوپکونه ايښي وي همېشه د کونتون په ننګ بې مېړه ناسته وي ، دښمن ولي او دوي پۀ سرو لمبو کښې ولاړې وي د داسې قام ملکه به څۀ پرده وکړي او نه ورله پکار ده .


پۀ دې مضمون باندې هم پۀ دې ګڼه کښې ېو خدائي خدمتګار ميا احمدشاه د خپلې رائې اظهار داسې کړې دې:


د ګونګوسې نه داسې مالومېږي چې د بعضو روح مړو، ړوند زړو خلکو پۀ سترګو کښې د افغانستان ازادي او ترقي غړېږي او دا خيرن مخ کوشش کوي چې پۀ څۀ چل سره زمونږ د سر ګل، زمونږ د زړۀ ارام، زمونږ د حجرې مشر، زمونږ د کنډک شپون، زمونږ د محفل شمع غازي شاه امان الله خان پۀ خلکو کښې بدنام کړي. پۀ خپله خو مو دا ايمان دې چې عزت د دۀ کېږي او د خوشالۍ نه مونږ باغ باغ کېږو .

 دغه راز د هغه وخت ېو بل قامي مبارز او حق پرست عالم ارواښاد مولانا عبدالرحيم پوپلزئې پخپلو ياداښتونو کښې د غازي امان الله خان په اړه ليکي  په کال ، ۱۹۳۴، کښې حج ته لاړم په مدينه منوره کښې مې يو کس اوليدو چې د ،پيغمبر خدا ص، د روضې سره نزدې فرش ئې د خپل ،سر، په ويښتو ،جارو ،کولو هڅه کوله  او دسترګو نه ېې اوښکې روانې وې.

پوپلزئې صیب وائي ما اوپوښتل  دا سړې څوک دې راته اووائیل شو چې دا د پښتنو پخوانې ، باچا، غازي امان الله خان، دې . 

پوپلزئې صیب وائي! ډېر حېران شوم چې غازي  د وطن نه پدې شړل شوې وو چې دې داسلام دښمن دې فحاشي روړې  خو ما پخپلو سترګو پدې حال کښې په مدينه کښې  اوليد .

 په کم وخت کښې چې د غازي امان الله خان خلاف مولا شور بازار او نورو ډیرو پيرانو ،مجدديانو ،د کفر فتوې لږولې مولانا عبد المجيد افغاني په پښتون مجله کښې د غازي په حق کښې ليکنې کولې او علامه عبد الرحیم پوپلزئې په هغه وخت کښې د غازي په مرسته کښې فتوا ورکړې وه چې دې ښه مسلمان  او د خپلو اولس خېر خوا دې خو پښتانه د خېر په ځائې د شر د خبرو ډېر مرګري کېږي د مذهب په نوم ئې ټول عمر خلک خپلو موخو له کاروي ځکه چې په مذهبي عقيدت سره په جذباتو کښې ډېر په آسانه راځي  ،او هم داسې د غازي امان الله خان سره هم اوشوه غازي امان الله خان که پښتنو پريښې وې نو نن به دا بده  ورځ پدې خاوره د پښتنو نه وې نه به هر لس شل کاله پس اشغال ګر راتلې او نه به هر لس شل کاله نظانونو ته سقوط ورکول شوې  بلکې د خپل جغرافيائي موقعيت او د مېنځنې ايشيا او سويلي ايشيا د ګاونډ په برکت به د جهان سره  نن دا ټوله منطقه سېال وې.


مولانا خانزېب...





King Amanullah Khan, Maulana Abdul Majid Afghani And Modern Education. Fahashi Aw Amanullah Khan, Amanullah Khan Aw Bughdadi Peer, Pashto Blogs By Maulana Khanzeb Khan. Pedia

Comments

Popular posts from this blog

New Pashto Poetry Lines And Lyrics. Pashto Tappay In Written Text.

New Pashto Poetry Lines And Lyrics. Pashto Tappay In Written Text. Pashto Poetry Two Lines. Pashto Tappay In Text. ‏د خوېندو لوڼو سوداګره کږه شمله چې په سر ږدې خندا راځينه ټپه# که د پیزوان خاطر دې نه وے تابه زما د غاښو زور لیدلې وونه #ټپه ‏ستا یارانۍ ته مۍ زړه کیږۍ په څه خبره به اشنا درسره شمه خلک پېزوان خونړی بولي تا په نتکۍ د کلا برج ونړونه  Pashto New Tapay On Images 2022. Pashto Tappay In Text. Eid Mubarak Pashto Tapay. Pashto Eid Poetry. اختر ته ځکه خوشالیګم چی مسافر جانان می کلی ته راځینه Eid Mubarak In Pashto Tapa. Folk Songs Akhtar. اختر پرون وو پرون تیر شو تا تر څنګلو پوري نن سره کړل لاسونه Akhtar Janan Aw Pukhto Tapay. Eid Mubarak Poetry Pashto. خلکو اختر کښی غاړی ورکړی زه بی جانانه ګوټ کښی ناست ژړا کوومه خپل د راتلو لوظ دې ياد دے؟ سبا اختر دے انتظار به دې کومه Eid Mubarak In Pashto Language. Akhtar Di Mubarak Sha. اختر دی مبارک شه مورې څلور کمڅۍ مې وکړه دوه مې د خيال او دوه د کچ اختر ټالونه په ما دې ورځ د لوی اختر کړه چې دې په سترګو راله کېښودل لاسونه يوه روژه بله غرمه ده جا

Zama Zargiya Meaning In Urdu. Pashto Words Meanings

Zama Zargiya Meaning In Urdu. Pashto Words Meanings. Learn Pashto Words and Meanings. Info Different Contextual Uses Of Pashto Phrase Zama Zargiya or Zama Zargia. Pashto Language Words Internet Is Searched For Pashto Words Meaning Daily as People Speaking Languages Other Than Pashto Want To Learn Some Basic and Most Used Phrases. Search For Pashto Phrase " Zama Zargiya " Increased By 1150 % Today. Zama Zargiya Meaning In Urdu.  میرا جگر یا میرے دل کا ٹکڑا میرا جگر،  میرا محبوب یا میرے محبوب The Phrase Simply Means My Darling Or Sweetheart In English. Pashto. Zama Zargiya زما زړګیه English. Darling Or My Darling Or My Dear Or My Sweetheart. In Urdu Zama Zargiya Means " Meray Aziz " Meray Mehboob" Or Meray Humnasheen. Best Phrase For Zama Zargiya In Urdu. Meray Jigaar Or Jiggar Pashto Word Zama Means Mera Or Meray.  Pashto Word Zargay Means Dil Or Jigar.  Pashto Language Words زما زړګیه میرے محبوب میرے ہم نشین میرے جگر کا ٹکڑا "Zama Zargia Endearment Urdu&qu

Pashto Calendar. Calendar Of Months In Pashto

Pashto Calendar. Calendar Of Months In Pashto. Pashto Names Of Calendar Year 2022, 2023, 2024, 2025 Pashto Calendar: Names Of Months And Its Span In Pashto بېساک              Besak       (Apr—May) جېټ                Jheet       (May—Jun) هاړ                  Harh           (Jul—Jul) پشکال.            Pashakal         (Jul—Aug) بادرو               Badro        (Aug—Sep) اسو                Asu         (Sep—Oct) کتک               Katak         (Oct—Nov) مګن               Magan        (Nov—Dec) پوه                Po         (Dec—Jan) ما                  Ma       (Jan—FebF) پکڼ               Pagan        (Feb—Mar) چېتر             Chetar         (Mar—Apr) Pashakal Starting Date Is 14 July 2022.  Pashakaal Ending Date Is 14 August 2022. د پشکال ګرمي پۀ زور ده  زلفې دې غونډې کړه چې نۀ دې تنګوينه ټپه۔ په مخ یې پَشم دَ خولو دې دَ لمر په خوا دَ ملغلرو پړک وهینه۔ په اننګو کښي قوتۍ دي د پشکال خولي پري ډنډ ولاړي دینه Badro Starting Date Is 15 August 2022. Badro Ending Date Is 14 September 2022. Aso