Skip to main content

Posts

Dandasa. Pashto Article

دنداسه او په پښتو لنډیو ( ټپو) او شعرونو کې یې یادونه --------------------------------------- دنداسه د غوزانو ( چارمغز) د ونې پوستکی دی ، ددغې ونې پوستکی ددغې دونې د ډډونو نه پرې کیږي او بیا ددغې ونې دنري پوستکي په وسيله ښځې او نجونې خپل غاښونه پاکوي او شونډې پرې سري کوي. کليوالي ښځې او نجونې د دندانسې نه دشونډو دسروکولو او دغاښو د کريم کار اخلي او څرنګه چې يو ډول حامضيت یا ا سیډیک خا صیت لري نو غاښونه ډېر ښه سپينوي . پخوا به دهغو سیمو خلکو چیرته چې د غوزانو ونې پکې شته د خپلو کليو او باڼدو نه له ځانه سره دنداسه ښارونو ته وړله او خرڅوله به یې . پښتنو ښځو به ترخه دنداسه خوښوله او علت یې داو چې په ترخې دنداسې غاښونه په سمه توګه پاکيږي او له دې سره هغه خپل رنګ هم په شونډو تر ډيره وخته پوري پاتي کوي۔ پښتنوميرمنو او نجونو په خپلو خوشالیو، ښادیو او اختر ونو په ورځوشپو کې دنداسه کاروله خپل غاښونه به یې پرې سپینول او خپلې شونډې به یې پرې سرې کولې . نن ورځ چې دغاښونو کریمونه (toothpaste ) یازارونو او مار کیټونه ته راوتلي دي نو دنداسې هم خپل اهمیت له لاسه ورکړی دی او ډیر لږ ې ښځې او نجونې یې کار

Muhmand.Aimal kham nomand

Azmat Khan ایمل خان مومند په 1669 کې ده روښناېي تحریک یعنې ده پیرروښان ده تحریک پای او ده ایمل خان ده تحریک پیل ورته ویلی وشو ایمل خان ده روښاني تحریک ده مړ اوور یوه سپرغۍ وه چې یو ځل بیا ترې مغولو ته لمبي جوړې شوي. ایمل خان ده ازاد ریاست اعلان کړی و خپله سیکه ېي جارې کړې وه .مغولي تاریخ لیکونکې ده سېکي سره ده خطبي یادونه هم کوي.ایمل خان ده مغلو پر ضد ده یو ازاد ریاست اعلان وکړو مغلي حکمران محمد امین او ده هغه نایب حسین بیګ چې خوشال خان خټک هم ورسره و هغه وخت ده مغولو یو څو سپایانو ده یوي صافۍ تورسرې بیعزتي وکړه او ساپو هغه مغولي سپایان مړه کړل او حسین بیګ ترې ده مغولي سپایانو ده قاتلانو غوښتنه وکړه خو ساپو ورنه کړل او مغلو په دغه وجه ساپو سره جنګ وکړو ساپي ېي ډیر بي ګناه مړهٔ کړل نو ایمل خان جرګه ورلیږله او ساپی قام سره ېي ملاتړ وکړو او په حسن بیګ ېي بیا حمله وکړه او هغه ته ېي ماتې ورکړه محمد امین ده حسین بیګ له ماتې خبر شو په 1672 کې ده ژمې وتلو نه وړاندې هغه یو لوي لښکر ده هاتیانو .توپونو .شاهي خزانو او ده حرم ده ښځو په شمول تیار کړو او کابل ته روان شو دغه لښکر کې ورسره ده اورکزیو

Lyrics of Rahmat Shah sayel Nazam

دَ خپل ډېر ګران اؤ زړۀ ته راتېر فهد آیوب ورور پۀ غوښتنه دَ سائل صېب دَ کتاب((دَ ویر پۀ چم کښې وار دَ نغمو دے)) نه یوه ډېره مشهوره اؤ انقلابي سندره ټولو قام پاله ملګرو اؤ مینه والو ته پۀ ډېر پُښتنه مینه ډالۍ ـ مینه اؤ مننه 🎀🌺💚️💐️❣️💚️💞🍀🌺🍀💐💚🌺🎀 را واخلئ بیا دَ انقلاب سرۀ نشانونه پُښتنو ځلمو دا خاوره انقلاب غواړي دَ آزادۍ ملګرو  چې پۀ خندا کړو دَ ژوندون مړاوي ګُلونه ګُلالو ځلمو دا خاوره انقلاب غواړي دَ آزادۍ ملګرو دَ دغې خاورې دے وطن پۀ خاطر  ملګــرو  پاڅئ  بېداري  پېدا  کړئ دَ  دې  تالا  والا  ګُلشـن  پۀ  خاطر  ملګــرو  پاڅئ  بېداري  پېدا  کړئ دَ سُـور سپـرلي دَ ګُلبـدن پۀ خاطر  ملګــرو  پاڅۍ  بېداري  پېدا  کړئ شلول به غواړي زولنې اؤ زنځیرونه لېونو ځلمو  دا خاوره انقلاب غواړي دَ آزادۍ ملګرو توئي پۀ وطن کښې دَ ځلمیانو وینې  ځلمـو  پۀ  تاسو  باندې  سوال  کوي  دَ خوئېندو مئېندو ماشــومانو وینې ځلمـو  پۀ  تاسو  باندې  سوال  کوي دَ  دهقانانــــــو  مـــــــزدورانو  وینې  ځلمـو  پۀ  تاسو  باندې  سوال  کوي  کۀ ځان ګټل غواړئ نو اوشیندئ سرونه لېونو ځلمو دا خاوره انقلاب غواړي دَ آزادۍ م

Evolution and Islam. Urdu article

آئیں اس صاحب کا سائنس سے لا علمی کا اندازہ اس تحریر میں لگاتے ہیں۔ اسلام اور قرآن ہر اعتراض کرنے والا یہ میٹرک پاس ملحد کو اس کے اعتراض کا جواب دیتے ہیں ۔ محفلین انسان کی مرحلہ وار تخلیق اورجدید سائنس کے اعترافات قرآ ن مجید میں رحم مادر کے اندر انسانی وجود کی تشکیل اور اس کے ارتقاء کے مختلف مرحلے بیان کیے گئے ہیں جن سے پتہ چلتاہے کہ رب کائنات کا نظام ِربوبیت اپنی پوری آب وتاب کے ساتھ بطنِ مادر کے اندر بھی جلوہ فرماہے ۔واقعہ یہ ہے کہ ماں کے پیٹ میں بچے کی زندگی کے نقطہء آغاز سے لے کر اس کی تکمیل اور تولد کے وقت تک پرورش کا ربانی نظام انسان کو مختلف تدریجی اورارتقائی مرحلوں میں سے گزار کر یہ ثابت کردیتا ہے کہ انسانی وجود کی داخلی کائنات ہو یا عالم ِ ہست وبود کی خارجی کائنات ،ہرجگہ ایک ہی نظام ربوبیت یکساں شان اورنظم واصول کے ساتھ کارفرماہے ۔قرآن مجید کے بیان کردہ ارتقاء کے مراحل کی تصدیق بھی آج جدید سائنسی تحقیق کے ذریعے ہوچکی ہے ۔ اللہ تعالیٰ نے قرآن مجید میں انسان کی تخلیق اور پیدائش کے ان مراحل کو سورة المٔومنون میں اس طرح بیان فرمایا ہے: (وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْاِنْسَانَ مِنْ سُلٰلَة

Utmankhel history by Tariq Utnan

*اُتمــان خـيل قبیلے کا ارتقائی سفر*   *Evolutionary journey of utmanـkhel Tribe*  *تحریر و تحقیق !! طارق اتمان خیــل دیر*    *روزنامه چاند* " *پیر 15 مارچ 2021*   *مہمان کالم*  تــاریخ اقوام کی عروج و زوال، اختیار و اقتدار،  کامیابیوں ناکامیوں، رسموں و رواجوں، کا آئینہ ھے. اقوام کی ابتدا کا پتہ لگانا ایکـ مشکل کام ھے. اتمان خیل موجودہ ادوار میـں ایکـــ بــڑا افغان قبیلہ ہے جسکا شمار کرلانی گروپ میں ہوتا ہے. کرلانی پختون ' موجودہ پختونخوا اور افغانستان کــے قدیم لوگـ مانے جاتے ہیں اتمان خیـل دریائــے آمو ســے لیکر چترال،  بلوچستان اور ہندوستان،  ایران تک جگہ جگہ اباد ہیں تاہــــم اتمان خیلو کی زیادہ تناسب دیر، باجوڑ، ملاکنڈ، سوات، مومند، مردان، اور  پشاور میں پائی جاتی ہیں. اتمان خیــل کے اکثر بزرگــ اســـے *تمان خیل Tamanـkhel* کــے نام سے بھی پکارتـے ہیں. خیال کیا جاتا ہے کہ اسلامی غالبـــ آغاز و ادوار میں اس نام *تمان* کیساتھ عام اصطلاح میں  *اُ* کا  اضافہ ہوا ہے اور  *اتمان* *utman* بن گیا ہےـ اس طرح اس لفظ کے ساتھ *اربک* *Arbic*  اصطلاح *خیــل khel*  بھی لگـ گیا ہےـ جو کہ

Swati Qoom Ki Tarikh. Urdu Article About Swati Tribes

Urdu Blog about Swati Pashtun Tribes. Swatian Sook Di? Swatis History In Urdu سواتی قوم کی تاریخ پر ایک نظر سواتی قوم کا شمار قدیم قوموں میں ہوتا ھے اور شاھد ہی اتنی بڑی تاریخ کسی اور قوم کے پاس ہو اپنی تاریخ اپنی پچان اپنی شجرہ ونسب پر اپنا ظہور بہت کم قوم کے پاس ہوتا ھے سواتی وہ واحد قوم ہے جس کے پاس اپنی بزرگوں اور اپنی نسب بڑے قابل فخر اور مستند انداز اور بندوبست میں بڑے قابل فخر انداز میں موجود ھے یہ سعادت صرف سواتی قوم کے پاس ھے اور سواتی قوم کی تاریخ ہر دور میں لکھی گئی فارسی زبان میں بھی سواتی قوم پر بڑی تاریخ لکھی گئی انگریزی زبان میں پشتو زبان میں بھی لکھی گئی اور ھزارہ میں مانسہرہ اور بٹگرام میں تو اپنی چار سو سال کے ایک ایک بزرگ اور ایک ایک نسل کے بارے میں اپنا ظہور رکھتی ہے  بہت سارے لوگوں کا خیال ھے کہ سواتی قوم کو سوات کی وجہ سے سواتی کہتے ہیں جب کہ یہ تاثر غلط ھے جب اپ تاریخ میں جائے گے تو یہ نام مختلف ناموں کی شکل میں نظر ائے گے سوادی سواتو سروتی سواتھی طاقت کے ہاتھی کے نام کابل ذکر ہیں سوات کا پرانا نام ادیان تھا یا گندھار پکار جاتا تھا جب سواتی قوم کے دو بڑے س

Da Pukhtano asal nasal. Roots of Pashtuns

د پښتنو اصل او نسب ---------------------------------------- لیکوال : ارواښاد پو هاند دوکتور حبیب الله تږی د پښتنو د اصل او نسب په باره کې له ډیر پخوانه ډول ډول روایات او نظریات اظهار شوی دی. دا روایات او نظریات دومره زیات او له یو بل نه متفاوت دی چې معروف مستشرق او پښتو پېژندونکی، هنری راورټی، وایی: (د هیڅ قوم داصل او نسب په باره کې د نطریو اختلاف دومره زیات نه دی، لکه دافغانانو د اصل او نسب په باره کې چې دی.) (۱) چاپښتانه د هغوی د خپل عنعنه یی روایت په اساس بنی اسرائیل بللی او چا بیا قبطیان ګڼلی دی. چا په مغلو ورګډ کړی او چا دارمنیانو، تاتارانو، هپتالیانو او ساکانو په کتار کې درولی دی. چا بیا په عین وخت کې له راجپوتانو، برهمنانو، جټنو، یونانیانو، ترکانو، عربانو او نورو سره ګډکړی دی. خو د پښتنو د اصل او نسب په باره کې تر ټولونه عام او بېخی زوړ روایت هغه دی چې وایی پښتانه بنی اسرائیل دی. تر ټولو نه پخوانی تحریری سند چې ما د روایت پکې لیدلی هغه د ابوالفضل ( آئین اکبری ) دی چې له کال ۱۵۹۷ نه تر ۱۵۹۸ پورې لیکل شوی دی. ابوالفضل کله دده خپله اصطلاح د کابل د سرکار د حالاتو په باره کې غږېږی د

Da Pukhtano asal nasal. Roots of Pashtuns

د پښتنو اصل او نسب ---------------------------------------- لیکوال : ارواښاد پو هاند دوکتور حبیب الله تږی د پښتنو د اصل او نسب په باره کې له ډیر پخوانه ډول ډول روایات او نظریات اظهار شوی دی. دا روایات او نظریات دومره زیات او له یو بل نه متفاوت دی چې معروف مستشرق او پښتو پېژندونکی، هنری راورټی، وایی: (د هیڅ قوم داصل او نسب په باره کې د نطریو اختلاف دومره زیات نه دی، لکه دافغانانو د اصل او نسب په باره کې چې دی.) (۱) چاپښتانه د هغوی د خپل عنعنه یی روایت په اساس بنی اسرائیل بللی او چا بیا قبطیان ګڼلی دی. چا په مغلو ورګډ کړی او چا دارمنیانو، تاتارانو، هپتالیانو او ساکانو په کتار کې درولی دی. چا بیا په عین وخت کې له راجپوتانو، برهمنانو، جټنو، یونانیانو، ترکانو، عربانو او نورو سره ګډکړی دی. خو د پښتنو د اصل او نسب په باره کې تر ټولونه عام او بېخی زوړ روایت هغه دی چې وایی پښتانه بنی اسرائیل دی. تر ټولو نه پخوانی تحریری سند چې ما د روایت پکې لیدلی هغه د ابوالفضل ( آئین اکبری ) دی چې له کال ۱۵۹۷ نه تر ۱۵۹۸ پورې لیکل شوی دی. ابوالفضل کله دده خپله اصطلاح د کابل د سرکار د حالاتو په باره کې غږېږی د